Zakupy online coraz łatwiejsze
Tradycyjne zakupy w sklepach stacjonarnych coraz częściej odchodzą w niepamięć. Wszystko ma swoje źródło w szukaniu coraz to nowszych rozwiązań przez producentów i projektantów usług. Podczas wielu obserwacji, wywiadów i badań okazało się, że ludzie nie mają czasu na robienie zakupów i większość konsumentów uważa to za stratę czasu. W dobie rozwijającego się stale internetu, prawie wszystko można już zamówić do domu za pomocą kilku kliknięć. Skoro taka forma zakupów jest tak popularna – to musi być prosta i przystępna w rozumieniu dla wszystkich. Czy tak jednak jest? Z pewnością jednoznacznie można stwierdzić, że realizowanie zakupów online jest coraz łatwiejsze. Pierwsze aplikacje do robienia takich zamówień być może były nieco skomplikowane. Dziś jednak, w ramach narastających potrzeb konsumenckich, obsługa sklepów internetowych zdaje się być banalna. Na standardowym przykładzie dużego hipermarketu spożywczego zaprezentowane zostaną poszczególne kroki realizacji takiej czynności w celu udowodnienia jej prostoty: 1. Sklepy spożywcze, które posiadają opcję składania zamówień online, mają specjalne panele, zaprojektowane pod różne grupy odbiorców. Wyszukiwanie poszczególnych produktów może odbywać się na kilka różnych sposobów:
- można korzystać z dedykowanego menu i poszczególnych zapisanych tam kategorii;
- istnieje także opcja sprawnej wyszukiwarki z podpowiedziami;
- można skompletować koszyk zakupowy przy pomocy sugestii z poprzednich zakupów (preferencje zakupowe indywidualnego konsumenta);
- lub szukać produktów w dziale ,,promocje’’, gdzie znajdują się najkorzystniejsze oferty.
- Poszczególne produkty dodaje się za pomocą widocznego przycisku, który zazwyczaj jest opisany jako ,,dodaj’’ lub ,,dodaj produkt do koszyka’’ lub ,, ’’;
2.
Gdy cała lista zakupowa znajdzie się w koszyku, czas na wybór dostawy i poszczególnych jej walorów, a także sposobu płatności. Dostawę wybieramy zazwyczaj pomiędzy kurierem, a odbiorem osobistym w dedykowanych do tego punktach. Jeśli chodzi o formę płatności – każdy znajdzie swoją najwygodniejszą. Można zapłacić przelewem bankowym, PayU, Blikiem bądź tradycyjnie kartą/gotówką w momencie odbioru. 3. Cały proces zakupowy kończy się właśnie na tym etapie. Gdy produkty zostaną odebrane, zostaliśmy szczęśliwymi kupującymi. Nie jest więc to skomplikowane. Problem mogą odnaleźć osoby starsze, które nie poruszają się w sposób sprawny po stronach internetowych lub dla których ta forma może wydać się niewygodna. Istnieją bowiem ludzie, którzy bez dotknięcia opakowania, powąchania produktu (np. owoców/warzyw), czy sprawdzenia jego tekstury – nie zdecydują się na zakup. Osobom starszym, rodzicom może jednak pomóc osoba młodsza w rodzinie i zrealizować zamówienie.
Pamiętajmy, że jest to oszczędność nie tylko czasu, ale i energii.
www.thegp3blog.com